Friday, April 16, 2010

Pemimpin muda PKR kecewa Zaid dicalonkan

April 15: Beberapa pemimpin Parti Keadilan Rakyat (PKR) kecewa dengan pemilihan Datuk Zaid Ibrahim sebagai calon pakatan pembangkang pada Pilihan Raya Kecil Hulu Selangor 25 April ini.

Ketua Pergerakan Pemuda UMNO, Khairy Jamaluddin berkata, pemilihan Zaid dibuat semata-mata untuk menarik sokongan pengundi di kawasan tersebut dengan mengenepikan soal kepentingan parti.

"Ada yang tidak senang dengan pemilihan Zaid antaranya Naib Presiden PKR, Mohd. Azmin Ali dan Ketua Pemudanya, Shamsul Iskandar Akin.

"Mungkin Mohd. Azmin bimbang dengan peranan Zaid yang boleh menggugat kedudukannya apabila dilantik sebagai ahli Parlimen jika beliau menang pilihan raya itu nanti," katanya kepada pemberita di lobi Parlimen di sini hari ini.

Agensi berita Reuters baru-baru ini melaporkan Zaid yang juga Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi (MPT) PKR bakal menggantikan Penasihat PKR, Datuk Seri Anwar Ibrahim jika dia berjaya memenangi kerusi parlimen itu.

Khairy yang juga Ahli Parlimen Rembau mendakwa, Azmin sebagai pemimpin pelapis pastinya berasa kecewa apabila mengetahui Zaid diumumkan sebagai calon untuk menggalas cabaran parti itu dalam pilihan raya tersebut.

"Saya pun tengok dia ketika di Parlimen semalam agak sedih dan banyak termenung." katanya.

************************************************************************************

CAMNE NAK MEMENANGI HATI RAKYAT KALAU ORANG SENDIRI PUN TAKNAK TERIMA....

No comments: