Thursday, April 15, 2010

Dengki Punya pasal......MB Selangor menindas YBK Selangor



*************************************************************************************
Kerajaan Negeri Selangor berdendam,berniat jahat, zalim dan menindas organisasi YAYASAN BASMI KEMISKINAN (YBK) yang berjuang membasmi kemiskinan di Selangor. YAB Menteri Besarnya mengugut untuk tidak meluluskan Pembangunan kampus Cawangan UiTM Serendah jika permintaan melantik Menteri Besar sebagai Pengerusi dan memberi 3 kerusi Lembaga Pemegang Amanah tidak dipenuhi.

Tindakan ini dilihat adalah sangat bersifat zalim kerana akibat penolakn itu.YAB Menteri Besar sewenang-wenangnya menyalahgunakan kuasa dengan merampas aset tanah YBK dan memulangkan bayaran cukai tunggakan cukai berjumlaj RM5.7 juta walaupun telah dilunaskan oleh Yayasan Melaka dengan persetujuan Bendahari Negeri Selangor sebelumnya.

Tindakan ini ternyata luar biasa zalim dan tidak berbudi bicara kerana Akta Kanun Tanah Negara membenarkan 4 pihak termasuk bukan pemilik tanah untuk membayar apa-apa cukai bagi pihak pemilikan tanah.

keseluruhan jumlah cukai dipulangkan adalah sebanyak RM 6.9 juta (5.7 juta + RM 1.2 juta) RM 1.2 juta adalah cukai yang telah dibayar dan diterima oleh kerajaan negeri sebelum ini.

Kerajaan Negeri sanggup menindas organisasi yang membantu orang miskin tetapi sanggup mengeluarkan wang rakyat membeli hutang syarikat korporat Talam Corp.

Alangkah bagusnya jika UiTM Serendah ini dapat didirikan kerana akan bertambah ramai lagi graduan bumiputera yang akan dilahirkan. Mungkin ini lah hadiah yang diberikan kepada rakyat yang memilih PKR..fikir-fikirkanlah.....

No comments: