Tuesday, August 19, 2008

CAMPUR TANGAN ASING PERLU DIAMBIL BERAT……

Kerajaan Malaysia amat mengambil berat percampuran kuasa asing dalam sistem perundangan Malaysia dan mencemari kedaulatan Negara. Malaysia juga membantah kenyataan yang dibuat oleh amerika Syarikat dan negara-negara asing yyang mana mereka telah mencampuri urusan Negara Malayasia yang bermakna memberi impak kepada imej Negara.

Penjelasan tentang apa sebenarnya yang berlaku di Malaysia adalah amat perlu ketika ini dan pihak yang bertanggungjawab nampaknya telah mengambil tindakan yang wajar berkenaan isu itu.

Semua Negara harus mengiktiraf dan menghormati perundangan dan pelembagaan sesebuah Negara lain dan tidak mencampuri serta hentikan sebarang kenyataan yang bermotifkan politik. Sistem perundangan dalam sesebuah Negara adalah hak milik mutlak Negara itu dan mereka tidak boleh masuk campur walaupun mereka adalah sebuah Negara besar.

Sistem sesebuah Negara haruslah diperbetulkan oleh Negara itu sendiri dengan kerjasama antara satu sama lain.


-putrimalaysia-

1 comment:

ketam said...

Anwar si pengkhianat bangsa Melayu dan Islam sekali lagi menghina dan memcerca bangsa Melayu sebagai bodoh. Sila baca artikel yang ditulis oleh RPK botak yang tiada otak dalam MalaysiaNoday mengenai kenyataan Anwar anak Ibrahim.

Siapa sebenarnya bodoh? Yang pasti ialah Anwar Ibrahim kerana dia masuk UM dulu dengan hanya mendapat 1 prinsipal sahaja. Walaupun Anwar ini bodoh tetapi kerana hak keistimewaan Melayu, dia dapat juga masuk UM walaupun hanya dapat mengikuti kursus yang paling mudah di UM iaitu Pengajian Melayu. Walaupun mengikuti kursus yang mudah, kerana kebodohannya, Anwar tetap gagal pada tahun pertama.

Sekali lagi kerana hak keistimewaan Melayu, Anwar diberi peluang untuk “repeat’ di UM. Tetapi, pada hari ini Anwar anak Ibrahim ini begitu lantang mempersoalkan hak keistimewaan Melayu yang pernah membantunya mendapatkan segulung ijazah yang sekadar “General Degree” iaitu ijazah paling rendah tarafnya kerana kebodohan Anwar. Jika tidak Anwar anak Ibrahim ini hanya seorang lepasan STPM sahaja. Manusia yang mungkin menjadi pemandu kereta taukeh-taukeh bukan Melayu.

Jika dia tidak dapat masuk UM kerana hak keistimewaan Melayu, maka dia tidak dapat menjadi wakil pelajar dan dikenali ramai termasuk oleh Tun Mahathir yang mengangkatnya naik menjadi seorang pemimpin. Tetapi, hari ini kita melihat si tanggang bodoh bernama Anwar anak Ibrahim ini sanggup menghina dan mengkeji bangsa Melayu Islam semata-mata inginkan kuasa dunia.