Monday, June 15, 2009

Tahan DSAI bawah ISA – bekas perajurit

KUALA LUMPUR 14 Jun – Tindakan mengikut Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) adalah hukuman selayaknya terhadap Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim yang meminta kerajaan membenarkan Setiausaha Agung Parti Komunis Malaya (PKM), Chin Peng dibenarkan pulang ke negara ini.
Pengerusi Badan Bertindak Halang Kemasukan Chin Peng (BBHKCP), Pegawai Waran 2 (B) Othman Ab. Majid menegaskan, provokasi Anwar itu jelas menghangatkan kembali isu tersebut yang boleh menjejaskan keharmonian dan kestabilan negara.
Sehubungan itu, beliau meminta kerajaan segera bertindak dan jangan membiarkan mana-mana individu yang sengaja cuba mengeruhkan keadaan dan meniup api persengketaan.
“Kami bekas perajurit amat terkilan dan kecil hati, isu Chin Peng sebenarnya bukan isu politik tetapi malangnya ia dipolitikkan kerana semua sedia maklum bahawa PKM pertubuhan ganas, jadi kenapa perlu diperjuangkan.
“Kemarahan kami yang pernah bertempur dengan komunis walaupun telah lama tetapi masih lagi panas dan membara, jadi apabila permintaan tidak masuk akal itu dibangkitkan semula ia seperti menyiram minyak di atas bara,” katanya kepada Utusan Malaysia di sini hari ini.
Dipetik dari utusan online
************************************************************************************
Setuju sangat dengan cadangan tu...Anwar cuba mempolitikkan isu Chin Peng ...

No comments: