Friday, May 29, 2009

Tidak ada baiknya Chin Peng pulang ke Malaysia.....

  • Kabinet mengarahkan pihak berwajib menulis semula kedurjanaan komunis dengan memperinci pembunuhan dan jenayah yang dilakukan agar generasi sekarang memahami mengapa PKM (Parti Komunis Malaya) diharamkan.
  • Menteri Penerangan Komunikasi dan Kebudayaan , Datuk Seri Dr. Rais Yatim memberitahu kabinet mahu perkara ini dilaksanakan generasi sekarang jelas serta memahami bahawa komunis merupakan musuh negara.
  • Desakan beberapa pihak tertentu termasuklah pihak pembangkang supaya kerajaan membenarkan bekas pemimpin Parti Komunis Malaya , Chin Peng wujud adalah kerana buku rujukan sejarah tidak menerangkan dengan jelas pengkhianatan dan kezaliman Komunis.
  • Dr. Rais berkata kementerian akan memantau blog-blog pro- Chin Peng dan memberi amaran kerana ia tertakluk di bawah Akta Komunikasi dan Multimedia.
  • Gerakan Penang pula berkata mereka menghormati keputusan kabinet untuk tidak membenarkan Chin Peng pulang ke Malaysia.

Putrimalaysia

Bak kata orang luka lama berdarah kembali andainya Chin Peng dibenarkan pulang ke Malaysia.Putri rasa ramai yang tidak bersetuju daripada yang bersetuju. Manakan tidak, kezaliman mereka ini sehingga kini masih menghantui insan yang masih hidup pada zaman itu. Generasi muda sekarang tentu ramai yang tidak ambil tahu dan memahami keperitan yang dialami ketika zaman penuh berdarah yang mana Komunis bermaharajalela membunuh dengan zalim tidak kira lah siapa orang itu.

Mungkin mereka berkata "ala..itu kan semua dah tinggal sejarah, apa lagi yang nak di ungkit"...sedihlah kita andainya perkataan ini lahir daripada mulut warga Malaysia yanghampir 51 tahun Merdeka ini. pendedahan tentang kekejaman,kezaliman tentera Komunis suatu masa dulu perlu di iingatkan kepada generasi pelapis sekarang kerana mereka inilah yang bakal menerajui negara Malaysia satu masa nanti.

Kalaulah semangat patriotisme sudah tidak lagi di dalam hati anak-anak muda generasi sekarang ini tidak hairan andainya satu hari nanti negara yang dibina dan kekal merdeka 51 tahun ini akan hancur..Putri yakin bukan itu yang kita inginkan....Oleh itu marilah kita bersama-sama menghalang segala usaha membawa kembali fahaman Komunis ini apatah lagi membawa kembali bekas Ketua PKM (Parti Komunis Malaya) ke Malaysia. Ini adalah kerana ideologi Komunis ini adalah amat bertentangan dengan prinsip-prinsip rukunegara yang disemai di dalam kalangan rakyat Malaysia dan kita merupakan sebuah negara demokrasi berparlimen yang mempercayai setiap rakyat mempunyai haknya...

Generasi muda tidak boleh terpengaruh dengan anasir jahat ini yang secara terangnya merugikan bangsa dan menjatuhkan negara yang kita cintai...oleh mari kita semai semangat BENCIKAN KOMUNIS........ JANGAN TERIMA APA JUA BENTUK PERKARA YANG MENYOKONG FAHAMAN INI...

No comments: