Wednesday, May 7, 2008

Putri lihat pembukaan sesi persidangan hari ini nampak lebih tenang berbanding hari-hari sebelumnya. Semua ahli Parlimen masing -masing seperti biasa tidak sabar memulakan sesi persidangan dan mengeluarkan hujah-hujah mereka yang diutarakan. Tetapi bak kata pepatah ku sangkakan panas berpanjangan, tetapi hujan ditengahari. Persidangan yang pada mulanya nampak tenang mula memperlihatkan kehangatannya dengan isu-isu yang dibangkitkan ditambah lagi dengan sikap ahli - ahli parlimen (kebanyakannya pembangkang)yang sesetengahya tidak memperlihatkan kematangan dan seperti tidak menghormati Dewan. Setakat setengah hari ini sebanyak 9 soalan berjaya dikemukakan dan nampaknya semuanya berjaya dijawab walaupun ada yang masih tidak puas hati dengan jawapan yang diberikan.



Antara perkataan "panas" yang terkeluar sepanjang separuh hari antaranya Ketuanan Menantu yang ditujukan kepada Khairy Jamaluddin yang dianggap keterlaluan. 6 Million Dolar Man yang ditujukan kepada Datuk Tajuddin - Pasir Salak.Bahasa sebegini tidak sepatutya dikeluarkan dalam dewan yang mulia ini.



Selain itu Karpal Singh, dari Bukit Gelugor pula dibahasakan sebagai penderhaka berkenaan isu nya mempersoalkan tugas Sultan. Dewan jadi gamat dan seperti tidak dapat dikawal oleh Yang Dipertua namun akhirnya dewan dapat dikawal semula.Putri fikir takat ini sajalah yang dapat putri coretkan separuh masa ini.



-PutriMalaysia-

No comments: