Monday, August 10, 2009

H1N1 mangsa meningkat 26 orang

  • JUMLAH korban akibat selesema babi atau influenza A (H1N1) di negara ini terus meningkat dengan lapan lagi kematian direkodkan semalam.
  • Ia menjadikan jumlah kematian akibat wabak itu meningkat kepada 26 kes sehingga kini.
  • Jadual peperiksaan utama yang bakal diduduki pelajar hujung tahun ini kekal.
  • Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin berkata, Kementerian Pelajaran yang diketuainya mempunyai pelan kontigensi untuk menangani perkara itu sekiranya jangkitan H1N1 tidak terbendung.
  • Semua masjid di seluruh negara digesa mengadakan solat hajat selepas solat Jumaat akan datang bagi memohon negara diselamatkan daripada penularan wabak influenza A(H1N1).

Marilah kita bersama-sama berdoa kepada Allah agar wabak ini tidak menular dan mereka yang dijangkiti akan sembuh.Amin.....

2 comments:

waritarakyat said...

HINI yang menghantui dunia telah mengorbankan banyak nyawa. Oleh itu, semua pihak memainkan peranan masing-masing bagi menangani masalah ini agar tidak berlanjutan.

Ross Safina Hor said...

Salam semua…

Saya mempunyai penawar untuk mencegah H1N1. Di Penang telah banyak kes yang sembuh dalam masa 2 @3 hari sahaja selepas meminum Protecur-100 terutama kanak-kanak yang bersekolah. Dengan izin Allah SWT dan PROTECUR-100, kami disini dapat mengawal masalah H1N1 ini. Jika anda bimbang tentang anak-anak anda atau orang tersayang dijangkiti, hubungi saya untuk tempahan. Hanya RM38 sahaja.

Insyaallah selamat…
Wasalam…

http://www.PROTECUR.com