Monday, October 5, 2009

Bermulanya Perang Isu di Bagan Pinang

Selesai sahaja penamaan calon maka berpusu-pusulah calon-calon dan jentera-jentera berkempen..Begitulah juga di Bagan Pinang. Dalam tempoh berkempen inilah macam-macam isu yang akan timbul. Yang tak ada, di ada-adakan, yang ade ditokok tambahkan tetapi ape pun terpulang kepada pengundi untuk menilai ape yang disampaikan itu benar atau tidak...rasional atau tidak...· Melalui tinjauan yang putri lihat di blog-blog , ada pihak yang sudah mula membuat tuduhan tidak berasas dengan tujuan mengaburi mata rakyat agar tidak menyokong kerajaan. Tujuannya..hanya satu..mahu rakyat menolak kerajaan. ·
Mereka mendakwa tidak ada sebab rakyat untuk memilih UMNO kerana ia dikatakan akan berterusan mengamalkan rasuah, diskriminasi antara Melayu-Islam sama Melayu-Islam yang berlainan ideology. Melalui pemerhatian putri, pembangkang banyak kali menyebut bahawa BN mengamalkan politik sempit namun dengan kenyataan ini dapat kita lihat,pembangkang lah yang mempunyai pemikiran politik yang sempit.
Selain itu ,kerajaan dikatakan tidak berupaya menjadi kerajaan yang baik dan menjadi teladan kepada rakyat, salah urus kewangan negara dan banyak melakukan penyelewengan serta salahguna kuasa untuk kepentingan peribadi bukan untuk kemudahan rakyat.
Penulis juga mendakwa "sepanjang 52 tahun UMNO memerintah banyak skandal kewangan berlaku yang melibatkan berbillion ringgit duit rakyat hangus. Kesannya rakyat terpaksa menanggung derita dalam berbagai bentuk seperti kenaikan kos belanja hidup yang menyebabkan rakyat menjadi susah, sebaliknya pemimpin bertambah kaya-raya hasil penyelewengan tersebut."
Semua tuduhan ini hanyalah propaganda pembangkang untuk meraih undi pengundi di Bagan Pinang. Andai apa yang dikatakan itu benar buktikanlah kepada rakyat. Jasa kerajaan membangunkan Malaysia sehingga lah Malaysia menjadi antara negara contoh di dunia dari segi perpaduannya dan pelbagai lagi kejayaan seperti langsung tidak dapat dilihat oleh pembangkang kerana mata mereka sengaja ditutup dan hanya terbuka untuk melihat kesalahan semata..1Malaysia Rakyat Di Dahulukan Pencapaian Diutamakan...

No comments: